Major goof-up in State govt’s monthly publication

Panduranga Mhaske
Saturday, 28 April 2018

Mumbai: A major goof-up took place in a government publication, where the photo of Vilasarao Deshmukh was printed instead of that of Dr Babasaheb Ambedkar in a special issue of Maharashtra Ahead (English version of the Lokrajya) published on occasion of the Dr Ambedkar’s birth anniversary on April 14. 

Mumbai: A major goof-up took place in a government publication, where the photo of Vilasarao Deshmukh was printed instead of that of Dr Babasaheb Ambedkar in a special issue of Maharashtra Ahead (English version of the Lokrajya) published on occasion of the Dr Ambedkar’s birth anniversary on April 14. 

Directorate General of Information and Public Relations (DGIPR) is the nodal agency of Government of Maharashtra to disseminate information to print and electronic media on government policies and achievements and to reach these achievements to the public. The DGIPR also publishes Lokrajya on monthly basis in Marathi, Gujarati, Hindi and Urdu. 

Every month the issue is published and dedicated to various personalities according to their birth or death anniversary. In April, it is the birth anniversary of Dr Ambedkar and the DGIPR published a special issue to pay respect to him. 

In the same issue, the department published a childhood photo of former chief minister late Vilasrao Deshmukh and captioned it as Dr Ambedkar as a student. 

However, after it was published, many readers noticed that the photo was of Dr Ambedkar. DGIPR then withdrew the English copies of the issue from all the government establishments and the Mantralaya. 

When contacted, Director General Brigesh Singh refused to comment on it. One official from DGIPR said that the English version is outsourced and not edited by them. 

Former chief minister and Congress leader Prithviraj Chavan demanded inquiry in the matter. “This department is under chief minister and he will have to accept the responsibility of the goof up,” he said. 

“The Lokrajya and the other publication are working only for image building of chief minister and not for the government. It helps to provide employment to RSS activists,” former chief  minister said.

Related News